Petice a stížnosti ve veřejné správě
Stížnosti – pokr.
Forma stížnosti může být písemná i ústní. O ústních stížnostech, které nelze vyřídit ihned při jejich podání , se sepisuje záznam.
Příslušnost k prošetřování a vyřizování stížností je dána rumcem působnosti orgánů a organizací. Nepříslušný orgán nebo nepříslušná organizace musí stížnost postoupit do pěti dnů od doručení . Stěžovatele je třeba o postoupení uvědomit.
Pro prošetření a vyřízení stížnosti jsou stanoveny následující lhůty :
• desetidenní lhůta počítaná ode dne doručení stížnosti příslušnému orgánu či organizaci , tato lhůta plstí pro prošetřování a vyřizování stížností, které není třeba prošetřovat na místě nebo na podkladě vyjádření, popřípadě spisového materiálu jiného orgánu či organizace, pokud stížnost nelze v této lhůtě vyřídit , má příslušný orgán zásadně povinnost příjem podání do pěti dnů ode dne jeho doručení písemně potvrdit
• třicetidenní lhůta počítaná ode dne doručení stížnosti , platí pro ostatní stížnosti. Překročit ji lze jen se souhlasem vedoucího příslušného orgánu či organizace, popřípadě jiného pracovníka k tomu zvlášť zmocněného.