Odchylka od zákonodárného procesu
1.) Přijímání ústavních zákonů v ten kdo může podat návrh zákona může podat i návrh na zákon ústavní v projednávání v poslanecké sněmovně je stejné jako u běžného zákona, ale ke schválení je potřeba absolutní většina tj. 3/5 všech poslanců tj. 120 v pokud je přijat poslaneckou sněmovnou postupuje do senátu, pokud ho senát nepřijme jeho život končí, s ústavním zákonem musí souhlasit obě komory parlamentu v Senát nemůže být přehlasován a nesmí být nečinný v Je možné, že senát vrátí návrh ústavního zákona s pozměňovacími návrhy a poslanecká sněmovna je může přijmout v Prezident nemůže vracet Ústavní zákon vzhledem k tomu, že k jeho přehlasování stačí 101 hlasů a byl schválen hlasy 120 2.) Projednávání mezinárodních smluv v 2 čtení v není možné podávat pozměňovací návrhy vzhledem k tomu, že se nejedná o záležitosti jednoho státu v jsou ratifikovány poslaneckou sněmovnou i senátem v podléhají kontrole Ústavním soudem (provádí předběžnou kontrolu ústavnosti) v mají přednost před všemi zákony mimo ústavních