• Základní skutkové podstaty
e) Podplácení: jde o podplácení (nebo slib podplácení) osob spojených s jiným soutěžitelem.
f) Zlehčování: rozšiřování údajů o jiném soutěžiteli, které mu mohou způsobit újmu. Jde i o pravdivé údaje, ledaže by šlo o oprávněnou obranu.
g) Srovnávací reklama: je přípustná, pokud není klamavá, srovnává srovnatelné, srovnává objektivně více znaků, nevede k nebezpečí vyvolání záměny, nevede ke zlehčování, nevede k nepoctivému těžení z dobré pověsti a nenabízí služby nebo zboží jako napodobení nebo reprodukci. Jinak jde o nekalou soutěž.
h) Porušení obchodního tajemství: jde o sdělení nebo zpřístupnění obchodního tajemství, o kterém se jednající dověděl tím, že mu bylo sděleno na základě vztahu se soutěžitelem nebo jednáním, které se příčí zákonu.
i) Ohrožování zdraví a životního prostředí: jde o nekalou soutěž, pokud soutěžitel takovým jednáním hodlá získat prospěch na úkor jiných soutěžitelů nebo spotřebitelů.
Mezi zákonem přímo nevymezené nekalosoutěžní delikty patří např. lavina, nekalé prémiování, bojkot, hospodářská diskriminace, cenové výhody, přetahování zákazníků, podstrkávání zboží, přetahování zaměstnanců apod. Vždy se ovšem musí zkoumat naplnění podstaty generální klauzule.