NEKALÁ SOUTĚŽ A PRÁVNÍ PROSTŘEDKY OCHRANY PROTI NEKALÉ SOUTĚŽI
– §45 – co je charakteristické pro klamavou reklamu, parazitování, ….
2. význam – umožňuje pokrýt, potrestat a sankcionovat i jiná jednání, která nejsou upravena v OZ
– subjekty, které se mohou vyskytovat v rámci nekalo-soutěžních deliktů:
o soutěžitelé – PO,FO, která se na relevantním trhu vyskytne; PO hájící zájmy soutěžitelů – spolky, sdružení
o tzv. osoby pomocné – napomáhají nekalo-soutěžním deliktům (např. §49b – podplácení přímo i nepřímo – tyto osoby aktivně nepodplácí, nabízí, aby jí bylo nabídnuto) – př. označovány členové statutárních orgánů, osoby, které se obch. tajemství dozvěděli a snaží se o využít (sami obch. tajemství neporušili)
o spotřebitelé
NAUČIT GENERÁLNÍ KLAUZULI, TAK JAK JE UVEDENA V ZÁKONĚ !!!!! (PROTOŽE CELÁ JE POUŽITELNÁ POUZE PŘI NAPLNĚNÍ VŠECH PRVKŮ)
→ nekalá soutěž = považováno jednání v hosp. soutěži, toto jednání musí být v rozporu s dobrými mravy soutěže a musí být způsobilé, aby přivodilo újmu a to buď soutěžiteli, spotřebiteli resp. soutěžitelům, spotřebitelům. Nekalá soutěž se zakazuje.
– zákon do klauzule vtěluje zákaz