4.) Projednávání zákona pouze v 1. čtení
v pokud to navrhne navrhovatel zákona, aby byl projednáván jen v 1. čtení v poté mohou 2 poslanecké kluby či 50 poslanců dát námitky proti tomu, aby zákon byl projednáván jen v 1. čtení v průběh: obecná rozprava na jejím konci se rozhoduje o přijetí či nepřijetí zákona, není možné podávat pozměňovací návrhy, jsou možné pouze technické změny př. pravopis, číslování stran atd. v pokud je zákon přijat postupuje do senátu v senát může: schválit, zamítnout, vrátit k přepracování, pokud ho senát nezamítne, neschválí ani nevrátí jde zákon zpět do poslanecké sněmovny, která ho musí podrobit ještě 2. a 3. čtení v zrychlený proces projednávání nelze použít u mezinárodních smluv, Ústavních zákonů a mezinárodních smluv 5.) Zákony projednávané ve válečném stavu či stavu ohrožení státu v vláda může požadovat urychlení projednání zákona (parlament musí vládě vyhovět) v poslanecká sněmovna má na projednání zákona 72 hodin v pokud zákon postoupí do senátu k jeho projednání má senát již jen 24 hodin v pokud se nestihnou lhůty je zákon považován za schválený v jedná se o návrhy vlády (používáno v nejdůležitějších situacích států, navrhovat smí jen vláda) v takto není možno projednávat ústavní zákony v zákony takto přijaté nemůže prezident vracet